Nyní vezměme doslova to, co nám některé články na internetu předkládají. Existuje spousta článků, které nám radí, abychom, když už nezapůsobíme na sebe, zapůsobili na své okolí ke koupi nějakého určitě super produktu za rozumnou cenu. Vskutku není nic lepšího, než navnadit své okolí, které čeká na historky z našich životů, na pořádné slevy pro produkty té nejlepší kvality. Je to ostatně jedna z kratochvíli našeho dne, kdy můžeme skutečně prozradit pár tajemství těm, které ještě světlo z nejkvalitnější žárovky neoslnilo hlavu. Kdo by se do tohoto libého zpěvu nechtěl zaposlouchat? Málokdo!
Zaměstnavatel nemusí být zas tak nadšený
Přiznejme si to. Jakmile něco děláme sami, jsme skeptičtější a otrávenější, pokud nám někdo nakráčí přímo před nos a řekne nám, že to jde líp. Často se může jednat o naprostou banalitu, která však může být středem nejednoho konfliktu. Měli bychom se soustředit hlavně na to, abychom nevyzněli jako ti největší chytrolíni pod sluncem. Cílem je navázat na nějaký nápad během konverzace, nepředvídaně a tak nějak nerušeně. Sami veďte konverzaci nenápadně k tomu bodu, kdy vyvalíte svou skvělou nabídku, o které jste slyšeli na internetu. A ano, můžete se stát hrdiny v práci, kteří zaručí světlo všem skromným duším, ale větší terno uděláte, pokud raději zabalíte svůj famózní nápad do pěkného vzhledného balíčku a podstrčíte ho svému nadřízenému jako by to byl jeho vlastní nápad. To se potom mnohem lépe snáší. Pokud tedy unesete to těžké břímě věčného stínu, byť jste právě firmě ušetřili miliony za spotřebu energie.
Ironie toho všeho
Samozřejmě, že tleskáme každému, kdo projeví dostatečnou iniciativu pro neustálé zlepšování svého okolí, ale pravda je taková, že málokdo se skutečně vezme, zapíše si nějaký vylepšovák a jde za šéfem projednat změny. Avšak taková iniciativa, byť by někomu mohla přijít směšná, by se měla právě naopak šlechtit, neboť to vyjadřuje neskutečnou loajalitu (či ziskuchtivost) zaměstnanců vůči podniku / firmě.