Naše hlavní město Praha je tím největším v naší republice, i když do světových prvenství má ještě daleko. A je také jedním z nejstarších, byť se stále přistavují nové části a stále více a více blízkých vesnic a obcí je tímto městem pohlceno.
Jedním z období, kdy nastala největší expanze, byla padesátá až sedmdesátá léta minulého století. V té době se hojně stavěly především paneláky, jako nízkonákladová možnost bydlení pro velký počet lidí. A nutno říci, že se tento projekt povedl.
Avšak stavět bylo nutno nejen nad zemí, ale i pod ní. Bylo potřeba zavést elektřinu, vodovodní i odpadní trubky, vybudovat kanalizace a spoustu dalších věcí. Ovšem zatímco domy procházely a stále prochází čas od času modernizací, například v poslední době zateplováním, které je udržuje v kvalitním stavu, o podzemní části se nikdo příliš nestará.
Možná vás tak nepřekvapí, že některé části kanalizačních sítí našeho hlavního města jsou i více než sedmdesát let staré. Je tedy jasné, že jejich životnost se pomalu, ale jistě chýlí ke konci. Výměna je zde potřebná, stejně jako časté opravy.
K tomu je však nutné se k danému místu nejprve dostat. A to znamená rozkopání silnice, případně chodníku, k velké nelibosti řidičů.
Avšak vzhledem k již výše uvedenému stáří vybavení, není divu, že zemní práce Praha potřebuje v mnoha případech jako sůl. A ačkoliv se může zdát, že prakticky celé město je rozkopané a nikam se nedá dostat, věřte, že se provádí pouze ty nejnutnější výměny a opravy.
Není to samozřejmě ani tak kvůli řidičům, i když určitá míra průjezdnosti musí být zachována, nýbrž především z finančních důvodů. Přeci jen, tyto projekty něco stojí a rozpočet města je omezený. Peníze jsou navíc potřeba i na mnoha dalších místech.
Proto by řidiči neměli příliš reptat. Ono až by přestala část kanalizační sítě fungovat, bylo by to mnohem, mnohem horší.